E-handel Europa Trustmark beskytter deg når du kjøper via en nettbutikk i et annet EU-land (i dette tilfellet Danmark) og det oppstår en klage.
Hvis du ser E-commerce Europa Trustmark på nettsiden til en nettbutikk du besøker, betyr det at selskapet er forpliktet til å jobbe i henhold til E-commerce Europe Code of Conduct, som garanterer etiske standarder i det digitale markedet.
Ved et arrangement som involverer kjøp av deres produkter og/eller tjenester, gir selskapene som har Trustmark mulighet til å sende inn krav via Trustmark Servicesenter gratis dersom deres egen kundeservice ikke har klart å løse problemet.
Når det gjelder en forbrukerklage, tilbyr Trustmark Servicesenter en utenrettslig løsning. Dette gjør at du enkelt og raskt kan finne en løsning. Trustmark Service Center hjelper deg å bli enige om virksomheten. Hvis det ikke finnes noen løsning på klagen din, er det fortsatt en juridisk løsning på problemet. Du kan søke juridisk hjelp umiddelbart og står fritt til å gå videre med klagen din på annen måte.
Europeisk forordning nr. 524/2013 om tvisteløsning av forbrukertvister sier at næringsdrivende etablert i EU som deltar i nettbaserte salgs- eller tjenestekontrakter må gi sine nettsider en elektronisk lenke til den europeiske plattformen for europeisk tvisteløsning (http: // ec .europa.eu/odr). I tillegg, for forbrukere med netthandelsproblemer, kan de sende inn klager på den europeiske ODR-plattformen.