CHAT MED OSS

    Victorinox - Kofferter, reisevesker og ryggsekker

    Victorinox har 130 års erfaring og er solid sveitsisk håndverk. Et umiddelbart kjennetegn ved selskapet er den lille røde lommekniven med skjoldemblemet på. På verdensbasis er det mer enn 2000 ansatte. Selskapets drivkraft er like relevant for selskapet i dag som det var tilbake i 1897, da grunnlegger Karl Elsener utviklet "Original Swiss Army Knife: Innovation, Functionality, Iconic Design and Uncompromising Quality. I dag utvikler selskapet produkter som ikke bare er ekstraordinære i kvalitet og design, men også i deres evne til å følge deg gjennom livets eventyr, enten for store eller små. ...

    Bedriften har vokst seg stor, og produserer i dag både kniver, reiseutstyr, kofferter, reisevesker, klokker, parfymer m.m.

    Reiseutstyr

    Da Karl Elsener oppfant den sveitsiske hærkniven, oppfant han ikke bare den, men også en holdning. Holdningen han oppfant hjelper til med å inspirere hver eneste dag av alle Victorinox produkter, inkludert alt reiseutstyr. Ønsket er at du som forbruker med Victorinox produkter, inkludert reiseutstyr, aldri skal slutte å utvide horisonten, som en del av når du reiser.

    Håndbagasje

    Når du reiser verden rundt med Victorinox, kan du regne med lette håndbagasjer. All håndbagasje er designet for å møte kravene til de fleste flyselskaper. Med Victorinox håndbagasje vil du lure på hvordan du noen gang har levd uten den.

    Bagasje og kofferter

    Victorinox bagasje og kofferter er designet med funksjonalitet og god manøvrerbarhet, slik at du enkelt kommer deg gjennom flyplassen. De er bygget for å tåle den tøffe reisen din koffert vil ta fra billettskranken til bagasjeutlevering.

    Ryggsekker og vesker

    Med Victorinox ryggsekker og vesker kan du bevege deg jevnt rundt med en velorganisert bag. Hver ryggsekk og bag er designet for å beskytte og organisere eiendelene dine. De har god komfort og er solide. Med en Victorinox ryggsekk eller veske er du klar for hva dagen enn bringer.

    Victorinox historie

    Victorinox bygger på en solid arv som krever engasjement for sveitsisk presisjon, og fokuspunkter som kvalitet og innovasjon er de absolutt viktigste stikkordene for selskapet. Selskapet er tuftet på familieverdier og integritet, og finnes i dag i over 120 land over hele verden.

    Essensen av Victorinox er den originale sveitsiske hærkniven, som Karl Elsener skapte i 1897. Retningsbestemt, banebrytende og uredd på den veldig store globale scenen, det internasjonale merket spenner i dag over fem produktkategorier: sveitsiske hærkniver, klokker, bestikk, dufter og reiser utstyr.

    Selskapet Victorinox

    I Ibach-Schwyz i 1884 åpnet Karl Elsener sitt skjæreverksted. På denne tiden i Europa var Sveits fortsatt et av de fattigste landene. De første årene, da Karl Elsenser hadde åpnet sitt skjæreverksted, arbeidet han for å bekjempe arbeidsledighet, fattigdom og skape arbeidsplasser, og samtidig stoppe utvandringsstrømmen.

    I 1891 leverte han soldatens kniv til den sveitsiske hæren for første gang. Han fortsatte med å utvikle kniven, som i dag er den ikoniske sveitsiske hærkniven. Dette ble grunnlaget for dagens verdenskjente selskap, som bygger på solidaritet og sterke verdier, og som har utvidet produktspekteret.

    Kvalitet

    Når du kjøper et Victorinox-produkt garanterer de at produktene deres oppfyller de høyeste standardene på alle områder og at kvaliteten aldri har blitt kompromittert, uavhengig av hvor produktet er produsert. De fleste Victorinox produktene er produsert i Sveits.

    Når noen av deres produkter produseres i utlandet, er det for å ha tilgang til de tekniske, personelle og materielle ressursene som er nødvendige for en mest mulig effektiv produksjon. Partnere i utlandet er nøye utvalgt for å sikre at de lever opp til de høye standardene som Victorinox står for.

    Kvalitetsnivået er det som gjør Victorinox til en leder i Sveits og i verden.

    Samfunnsansvar

    Victorinox er et uavhengig familieselskap der Victorinox Foundation eier 90 % av eiendelene. Dette betyr at selskapets eksistens er sikret, da 90 % av det genererte overskuddet er tilgjengelig for å brukes som reserver for selskapet. En ideell stiftelse eier de siste 10%, som støtter prosjekter som er veldedige.